regn åska och blixtar

Två dagar i rad har man vaknat långt före klockan av att det regnar, åskar och blixtar. Regnet är inget det kan jag leva med för det är underbart att höra regnet smattra mot fönstret, men åskan och blixten. Jag har så länge jag kan komma ihåg varit rädd för åskan, blixten blev jag rädd för för typ 10 år sen. Det hände i samband med att jag och min då varande pojkvän var och tältade.

När vi kom dit vi skulle var vädret fint och solnnedgången var underbar, men sen vaknar man tidigt på morgonen av att det smäller. Ännu regnade det inte utan man hörde på avstånd att det mullrar. Vi skyndar oss bort från ön. JO vi var ute på en ö med båt så vi åkte hastigt iväg. Halvvägs hem börjar det regna och det är inte lite det kommer ner. Kläder och allt blev genom blött. Nästan framme i hamn slår blixten ner mitt på en ö ca 100 m ifrån oss. Det sprakar till och det börjar rycka i träden. Jag underar jag om det inte brann lite med.

Men det var iaf då som jag blev rädd för blixten. Och nu har det blixtrat och mullrat så det räcker för hela året tycker jag.

Kommentarer
Postat av: TDG

Jag älskar åska. Trots att blixten slog ner typ i trädgården eller någonstans i närheten en gång. Det dundrade så öronen pep samt att ljuset var exakt samtidigt så man blev bländad och inte såg något. Var lite åskrädd ett par månader efteråt men nu är jag immun igen. Tills nästa nära-döden-upplevelse :P

2007-05-31 @ 12:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0