Vilken bra barndom jag (vi) hade

Under tre veckor har Simon jobbat hos oss. Simon är en grabb jag växte upp med. Vi bodde ca 200 m från varandra. Under de få rastere vi hade tillsammans hann vi avverka många samtal om våran barndom och uppdatera varandra (han berättade åt mig) vad alla andra ungar i byn sysslar med för tillfället och så. Men mest var det barndomen som vi pratade om.

Och vilken barndom vi hade. Oj oj oj, det gick nästan inte en dag utan att man var och lekte med någon av byns ungar eller att alla samlades och gjorde nåt tillsammans. Totalt var vi 13 ungar (9 år mellan älsta och yngsta) i byn som mer eller mindra hängde ihop och hade roligt med allt bus vi hittade på. Vi hade bra sammanhållning och ingen hade någon skillnad vem man umgicks med.

Vi har bygg x antal kojor i skogen och i höladan. Vi har varit indianer, turtles och grottmänniskor. Vi har spenderat timtals vid stranden och bygg kanaler i sanden, byggt stenrösen och smetat in oss i blå lera.
Vi har utmanat våra föräldrar på fotbolls match. Vi har skapat oss ett eget hockeylag och tältat flera gånger. Vi har till och med sovit under bar himmel.

Jag vet inte allt vi har gjort, men det är mycket. Under Simons och mina raster tillsammans, har vi skrattat mycket och längtat tillbaka. Man kan inte låta bli att längta tillbaka och önska att ens egna barn får lika bra barndom som vi hade.

Jag tycker det vore skoj att träffa alla ungar igen och prata om gamla tider och kanske leka nåt vi gjorde då. Man är ju aldrig för gammal för att leka.

Kommentarer
Postat av: a home far away

Vad härligt att få samtala med en gammal barndomskamrat och det låter som en fin barndom men bra gemenskap mellan baranen:-)

Kram från Singapore

2008-05-26 @ 17:52:19
URL: http://vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: TDG

Var håller du hus människa? Det är helt dött från dig ju! :(

2008-07-22 @ 00:05:12
Postat av: Evelyn, i hemmet

Svar: Jag har en hel del frågor ;)

1. Hur i hela friden ska jag få dem att förstå att bordet är förbjudet område?

2. Vad ska jag göra för att de ska låta bli gardiner och blommor?

3. När vet jag om jag kan börja lämna dem ute ensamma? De reagerar än så länge inte på sina namn. 4. Hur ska jag få dem att börja känna igen sina namn?

5. Måste de duschas av någon gång? Hur ofta?

6. Får de dricka mjölk?

7. När kommer du och hälsar på familjen? :)

Kram, kram!

2008-07-29 @ 14:25:42
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Evelyn, i hemmet

Dags för ett nytt inlägg? ;)

KRAM!

2008-08-31 @ 16:05:11
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: TommyDaGreat

Jag håller med Lynn. Det är fan helt dött här :P

2008-09-02 @ 01:19:14
URL: http://svammloextremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0