tjo och tjim

Livet känns toppen just nu. Jar fått nya uppgifter på jobbet och det känns super bra.

Jag har tidigare i sommar jobbat med att driva en minilivs butik i Käringsundsbyn på Åland.  Det har varit skoj med att beställa varor och betjäna kunder. Folk säger att jag är en toppen kassörska som jämt verkar ha ett gott humör. Jag gör mitt bästa för att alltid le och vara glad och ge den bästa servicen jag kan.

Men idag har jag fått börja jobba i receptionen här i stugbyn. Det är kul med en massa nya uppgifter att ta sig an. Även om det är mycket så går det bra. Det är skönt att man har kvälls skiftet just idag så hinner man i lugn och ro smälta allt man har lärt sig. Men det känns bra och jag ser framemot flera turer här och det kommer det att bli. Har på schemat att jag sitter här ända till 22 septemer och efter det blir det säkert ännu fler efter det.

Helgen jobbade jag men i söndags kväll väldig sent besämde vi (jag, Oskar, Petra och Kytte) att vi skulle övernatta i mammas och pappas stora båt. Det var helt trevligt. Ja och det var inte för att vi drack "lite" öl och sånt utan för sällskapet. Vi satt och spelade Risk då var Ella och John med också. Det var skit trevligt och ännu roligare vart det ju av att jag vann. Det är skit skoj att spela Risk och det är inte svårt att lära sig heller, så ni som inte har spelat det förr borde ta och göra det.

Kvällen eller snarare natten fortsatte med kort spel och skratt. Denna gången utan Ella och John. VI spelade plump och vi hann nästan klart när Kytte blev arg och fick för sig att hoppa överbord. Han klarade sig bra förutom att han tappade sina glasögon. Hans helt nya glasögon. Nå det var ju inte roligt så kvällen avslutades kl sju halv åtta på kvällen.

Dagen efter sen på börjades det dykningar efter dessa glasögon, mne utan resultat. Det var först framåt eftermiddagen, när ägren själv kom på idén att kamma botten med sina händer, som glasögonen fanns. Lycklig var han och det var vi alla för vem vill sätta pengar på nya. Det är ju inte gratis att skaffa sånt.

På kvällen sen var Oskar och jag och metade. Det var skit mysigt att sitta dät och vänta tills flötet försvinner ner i djupet. Vi kom hem sen med 9 mycket så abborrar som vår kära katt Montis åt med stor aptit.

Ja det var ett par av mina dagar som varit. På lördag blir det stor beachvolley fest för mig. Då ska jag fara på damernas final i Paf open. Det kommer att bli jätte kul att sitta och titta på världenstjärnorna live. Jag har aldrig förr varit på nåt så stort som denna. Så jag ser verkligen framemot det och jag måste ju tacka Tanja för att hon gav mig ledigt den dagen. Tusen tack Tanja.

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Låter ju superkul!
Kram

2007-08-16 @ 02:34:31
URL: http://ihemmet.blogg.se
Postat av: TDG

Att spela volleyboll låter skitkul!
Att meta låter också skitkul!
Låter som att du haft det... skitkul :P

2007-08-31 @ 10:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0