Snart är vardagen tillbaka

Julen har passerat och snart är det nyår. Julen var toppen toppen även om det till en början kändes som vilken jul som helst.

Julafton spenderades med mor, far, syster, bror coh min kära vän Petra.

På dagen gjorde jag och Petra på mammas begäran ett par snölyktor. Pappa var snäll och samla in snö så vi kunde laga. Mamma ville ha en men vi gjorde tre och hon var överlycklig. Efter det var det dags för två kamera tokiga damer att laga sig ut på promenad i "mina" skogar. Hitta en hel del att fota. Bilderna hamnar på bilddagboken sen någon gång.

Pappa och alla barn var en sväng till farmor i stan som inte orkade komma på julmiddag kom dit vid halv 4 och sen var det in och säga god jul och ge julklappar... sen full fart hem till obigatoriska ljuständandet och Kalle Anka på tv som starta fem i fyra Vi hann precis hem till det, men det var på håret att vi missa ljuset.

Ja under Kalle Anka satt vi alla och sa nästan alla repliker i förväg... hmmm... har man sett det för många år i rad... kanske man ska sluta se det... eller nä det ska man nog inte. Det är ju tradition att se på det och man blir aldrig för stor för det. Men att man aldrig lär sig i vilken ordning dom kommer. Hmm... en vacker dag kanske man gör det. Men fram tills dess får man köra "gissa vilken film som kommer sen".

Middag dirket efter kalle... mumma med mammas mat och den egna rotsakslådan... den var nog godast av allt. Och som vanligt åt man för mycket av allt. Man orka knappt stiga från bordet. Men upp kom man och man lyckades ta sig till vardagsrummet.

Där blev man utsedd till tomte, tyvärr utan tomteluva, och fick äran att dela ut alla klappar som låg vackert under granen. Många paket var det som delades ut och alla verkade super nöjda med sina klappar. Även jag är nöjd med mina... en massa mys grejer blev det... tofflor, kuddfodral, fleecefilt och ljusgrejer och så klart en del godis man nu tvingar i sig.

Syrran fick (av mig) ett super skojigt spel som heter helt hystersikt. I det får man ett ord med spelarna ska gissa genom en del ledtrådar man får via spelplanen. Man kunde även få olika tvång man måste göra. Det var allt från svära i varje mening man sägar eller peka på den man pratar med. Man kunde få enskilda som man skulle göra själv och så kunde man få grupp tvång som alla ska göra. jag har aldrig skrattat så mycket under ett spel som detta. Ska helt klart spela det igen. Och det snart. Får ta och låna det av syster och spela det med mina kollegor. Oj vad vi ska skratta...

Efter spelet sen bar det av till Dinos... jag brukar säga att jag inte ska fara ut på julafton men jag tänkte att jag denna kväll kunde göra ett undantag. Och vilken underbar natt det blev. Träffa en massa människor jag inte annars träffat. Fick en bra pratstund med Linda. Oj oj oj... vi kommer att återuppta kontakten igen. She made my day. Har jobbat med henne och tyckte mycket om henne då. Jag blev super glad över mötet med henne. Ska bara ta en kaffe någon dag och prata mer med henne utan att vi båda har promille i pannan.

Juldagen sov man halva dagen och sen bar det av på jobb på arken. Började kl 18.00 och slutade 05.00. En massa folk men det kändes inte som om det var så jobbigt. Inte förrän man vakna dagen efter och var hur slut som helst... sov från och till hela dagen medan man kollade på film.

Nyår är snart här och mitt är spikat sen länge... jag ska jobba på arken... kommer att bli skönt har fått höra att det inte brukar komma så mycket folk, men man vet ju aldrig. Alla år är inte lika.

NÄr nyår varit kanske min favorit tös Sanja kommer över från sverige och vi ska göra Arken osäkert... hoppas hon kommer . Är alltid kul att fara och dansa med henne.

Helgen efter det bär det sen av till Norrtälje och min mycket käre vän Micke... åh, har inte sett honom sen i somras.... längtar så tills jag får ge honom en varm kram och sitta ner och prata med honom.  Inte många dagar kvar nu... räknar ner.

Men annars är det rätt lugnt i mitt liv. Har en förhållande på paus men det ska väl ordna sig bara min älskling kan komma underfull med hur han känner och vad han vill. Saknar dig älskling. Jag hoppas det kan bli du och jag på riktigt.

Nä nu väntar röran i sovrummet... morr... orkar inte... någon frivillig?!

Puss puss på er

Kommentarer
Postat av: Petra

Japp julen blev toppen :)

2009-01-01 @ 15:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0