Min födelsedag

Ja då har man blivit ett helt år äldre. Hur känns det då? Tja inte känner jag mig nå mer annorlund än jag gjorde för en vecka sen. Men alltid får man den frågan. Varför det? Det kanske är för att det hör till. Själv tycker jag att det är en märklig fråga, men nåja, den måste väl få komma bara.

Men nu till hur min dag har varit.
Vaknade av att min älskling kom med frukost på sängen, super gulligt av honom. Sen bar det av till Sparhallen så att han skulle få köpa lite mat att ha med sig till jobbet. Så typsikt att han ska jobba hela min födelsedag, men vad kan man göra åt det. Jag passade då på att köpa en tårta och lite kakor så att jag kunde bjuda mina vänner när det kommer för att gratta mig.

Och det kom ett par stycken. Jag hade inte bjudit in någon för egentligen hade jag inte orkat ha någon bjudning, men alltid kommer det någon. Först kom Bodil och Kytte. Det var ju väntat, för de hade sagt kvällen innan att det absolut måste komma på kaffe eftersom jag fyller år. Strax efter att dom kom så for vi ner på stan på en snabbt fiak eller nåt jag trodde skulle vara en snabb fika.

För det första så gick betjäningen av kunder långsamt dä så vi stog säkert en kvart i kö. I alla fall kändes som det. Dom var två som jobbade där men bara den ena tog emot beställningar. Hallå, kan inte båda göra det så skulle det gå liite snabbare. Men i alla fall så fick vi vårt kaffe och satte oss i solen och avnjöt det. Gott gott.

Efter det bar det av till den nya outlet affären i stan. Massor med fina kläder, synd bara att man inte har pengar just nu. Men snart kommer det lön. Då kanske man kan köpa sig nåt.

Men iaf, när vi kom hem igen för att kolla på fri idrotten som gick på tv så stod min bror och mina föräldrar på gården. Alla glatt väntande på kaffe och kaka. Även John dök upp. det var trevligt att sitta och prata med alla och äta lite tårta och dricka lite kaffe, eller ja jag dricker ju inte kaffe, så det blev ett glas cola istället, men super trevligt.

Tyvärr gick det inte så bra i fri idrotten för det finska lager, men det gjorde det ju inte heller för det svenska laget, tyvärr måste jag ju säga så gick det bättre för Sverige än för Finland, men dom är helt enklet bättre på denna sort av sport.

Men när alla farit hem, frågade jag om Bodil och Kytte ville äta med mig, för jag visste att jag hade köpt alldeles för mycket mat och de tackade och tg emot. Det var trevligt att äta middag med dem. Annars hade jag fått äta ensam och det är jätte trist. det jag bjöd på var fajitas fyllda med grönsaker och kyckling, mums...

Mitt i maten kommer Petra och hon ger mig en jätte fin mumin mugg. För er som inte vet det så samlar jag på muggar och djupa tallrikar med mumin motiv. Jag har nu tre muggar (om man räknar den muggen som är Oskars) och två djupa tallrikar. Så om ni inte vet vad ni ska ge mig när jag fyller år eller om ni vill ge mig en julklapp så kan ni ta reda på vad jag har för muggar och tallrikar och ge mig det.

Efter maten bestämde vi oss för att spela volleyboll. Idén fick vi av Jossa och Kent som under våran fika paus vandrat förbi oss och frågat om vi ville komma med. Men ialla fall så var vi till sist tio personer som spelade volleyboll och vi hade jätte roligt.

Efter volleybollen så åkte jag hem till Bodil och Kytte och där tittade jag på "The fast and the fuorius" (ursäkta min stvaning om det är fel). Filmen var lika bra som sist jag såg den, hmm... är det för de snygga grabbarna eller de häftiga bilarna...

Efter det körde Kytte hem mig och nu sitter jag här och msn:ar med John och känner att jag borde hoppa i duschen och sen i sängen men inte vill jag det. Jag har ju så trevligt. Men snart ska jag duscha och sova.

Hoppas ni haft en bra dag. Det har jag i alla fall haft och ännu bättre skulle den ha varit om min älskling varit med.

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Oj, vad sent du är vaken :)
Låter som att du haft en superbra födelsedag, trots att Oskar inte var hemma. Kommer gärna en annan dag jag eftersom vi inte kunde köra, och jag dessutom inte vill träffa alltför mycket folk.
Kram
PS. Jag kan fixa både den här bloggen och fotobloggen om du vill ändra lite med färger och sånt. Hojta till bara!

2007-06-25 @ 01:47:19
URL: http://fotonfransjalen.blogg.se
Postat av: TDG

Jag har bara sett "Too fast, too furious". Inte ettan. Folk klagar på det :P

2007-06-26 @ 12:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0